UWAGA! Dołącz do nowej grupy Nysa - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Kampania „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja apelują o bezpieczną jazdę

Piotr Kacik

Piotr Kacik


Z dniem 2 września wystartowała ogólnopolska kampania „Mistrzu, zwolnij”, zainicjowana przez PZU we współpracy z Policją. Powstała z myślą o zwiększeniu świadomości kierowców na temat niebezpieczeństw związanych z nadmierną prędkością oraz poprawie ogólnego bezpieczeństwa na drogach. Na mocy kampanii, kierowcy otrzymają milion naklejek z przesłaniem, które ma przypominać o ostrożnej jeździe. Tegoroczna akcja jest kontynuacją wcześniejszej kampanii, która przyniosła znaczące efekty w zmianie postaw użytkowników dróg.

W Polsce odnotowuje się wciąż niepokojący trend związany z liczbą wypadków drogowych. W minionym roku życie straciło blisko 1900 osób, a wakacje 2024 roku przyniosły niemal 350 ofiar śmiertelnych. Eksperci zauważają, że wiele osób zbyt optymistycznie ocenia swoje umiejętności za kierownicą, co prowadzi do tragicznych konsekwencji. Władze PZU wskazują, że kampania ma na celu nie tylko informowanie o zagrożeniach, ale także inspirowanie do zmiany zachowań wśród kierowców, co ma kluczowe znaczenie dla poprawy społecznej kultury bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

W ramach akcji PZU już od 2 września na drogach w całej Polsce pojawią się funkcjonariusze Policji, którzy będą edukować kierowców oraz rozdawać kampanijne naklejki i ulotki. W kampanii wezmą także udział znani twórcy, w tym reżyser Jan Komasa, który stworzy spoty ukazujące niebezpieczne zachowania na drodze. Przygotowane działania mają zasięg ogólnopolski, a ich celem jest zwiększenie zaangażowania kierowców w tworzenie bezpieczniejszych warunków na drogach. Organizatorzy zachęcają do refleksji nad odpowiedzialnością za bezpieczeństwo nie tylko swoje, ale także innych uczestników ruchu.

Źródło: Policja Nysa


Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja apelują o bezpieczną jazdę

Średnia ocena:4.91 Liczba ocen:25


Zobacz Także